LEKCJA ZNIKANIA
Czy można opisać wszechświat za pomocą gramatyki zmiany? Przyjmując ten tryb myślenia możemy założyć, że świat składa się ze zdarzeń, procesów, z czegoś co zachodzi i nie jest stałe w czasie. Rozsypani w ciemności, w mroku, niewidzialni nawet dla samych siebie. Jako ziarna stajemy się widoczni, ujawniamy się jedynie w dzianiu. Nie jesteśmy rzeczami, ale raczej zdarzeniami „jak wojny lub pocałunki”. To pozwala pojąć heroizm przypadkowych zdarzeń, kiedy nagle z chmury czasu wyłania się maleńkie ziarenko, jednostkowy głos w zdarzeniu, na przykład kiedy siadasz w autobusie na miejscu, na którym nie wolno Ci usiąść. Albo w „I have a dream, I have a dream”, które nagle wybrzmiewa z całą mocą i staje się początkiem zmiany. Działanie jest koniecznością, ale i nadzieją w czarnej materii rozpaczy.
Teatr Art. 51
scenariusz:
Agata Drewnicz-Kaczmarek, Anna Perek-Kowalska, Anna Rogala na
podstawie zebranych tekstów: deklaracji międzynarodowych,
Krzysztofa Kolumba, Rebeki Solnit, Martina Caparossa, Artura
Domosławskiego i tekstów własnych;
obsada: Agata
Drewnicz-Kaczmarek, Anna Perek-Kowalska, Anna Rogala
opieka
techniczna: Zbigniew Kowalski
wizualizacje: Mateusz Mirys.
Art. 51 to kobiecy teatr, który powstał w 2003 r. w Zgierzu. Art. 51 stworzył do tej pory 10 spektakli (m.in. „Extra Virgin”, „Plan B”, „Comfort Zone”) i wiele działań teatralnych. Teatr zaangażowany jest w działania Miejskiego Ośrodka Kultury w Zgierzu, w którym od początku istnienia ma swoją siedzibę – współtworzy m.in. Ogólnopolski Przegląd Filmów Amatorskich „Ogień w głowie” i festiwal teatralny „Słodkobłękity”. Teatr tworzą z pasji i obowiązku względem samych siebie. Podejmowanie działań uznają za najważniejsze wyzwanie stojące przed społeczeństwem. Obecny skład: Agata Drewnicz-Kaczmarek, Anna Perek-Kowalska i Anna Rogala.
Leave a comment